Možná si starší vzpomenou, že před pádem socialismu a RVHP byla všude samá lešení, výstavba bytů velká, avšak sídliště bez silnic, chodníků a občanské vybavenosti, přesto se stále plnilo na 105% ekonomické prosperity. Sice jsme neměli velký přímý dluh, ale oficiální název zněl: obrovská vnitřní zadluženost.

 

 

Phttps://img.blesk.cz/img/1/full/206494_takovi-jsme-byli-v0.jpg?v=0o roce 1989 až do roku 2000 se vnitřní zadluženost překlápěla do klasického přímého zadlužení, vše se opravovalo, mizela lešení viz ilustrační obrázek vlevo, ale ta klasická přímá zadluženost byla stále minimální, přestože Klausovy vlády vydávaly obrovské peníze na ekologické škody, odlučovače a další projekty.

 

Přeskočme do roku 2017 po čtyřech létech vlády ČSSD za pomoci KDU-ČSL a ANO. Strašné!

Odcházející vláda hlásí: splněno na 105%, ale jinou formou. Místo o rok dříve splněné pětiletky prý úžasně stoupá HDP. Postavili jsme cyklostezky, kam jsme namontovali několik semaforů viz úvodní foto a peníze  jsme utratili. Za zhovadilosti. Tím se nám sice zvedlo HDP jako % plnění za komunistů s výstavbou bytů, ale nákladnější věci jsme nedělali, protože je to náročnější. Pak spadl můstek v pražské Zoo a najednou vidíme, že ta komunistická lešení ve většině měst se dnes přelila do tisíců mostů, které jsou na kraji životnosti a i když úžasně stoupá HDP, skutečné vnitřní zadlužení je už opět podobné jako za socialismu. Nejen mosty, ale silnice a dálnice v dezolátním stavu, výstavba se zhroutila, památky opět chátrají, ale máme čtyři roky údajně úžasné HDP a zářné zítřky na dosah.

 

Duch socialismu se nám opět vrátil. Bohužel tentokrát ze západu, Bruselu, přes prapodivné dotace. Úžasná prosperita na papíře, ve skutenosti hrůza, kdy nás táhne pouze jeden sektor: výroba aut. A zíráme, co dokáží za jeden rok v Číně, Malajsii, Singapuru či dokonce v Rusku, byť od nich nám naše zpravodajství posílá pouze negativní zprávy a pravdu si musíme pracně dohledat.

 

 

V Česku jsou ve špatném stavu tisíce podobných staveb, tedy lávek a mostů. Ačkoliv prý správci vynakládají na údržbu nebo rekonstrukce stamiliony ročně, nebezpečných míst nijak rapidně neubývá. Ze zprávy Technické správy komunikací (TSK) z února 2016 vyplývá, že ve ve špatném či horším stavu je 124 mostů v hlavním městě. Na opravu čeká i Hlávkův most, most Legií, Palackého most či například Železniční most - ten byl podle analýzy dokonce ve stavu „havarijním“, tedy vůbec nejhorším. A v dost špatném stavu je i Barrandovský most, navíc nejvytíženější v Praze. A to je pouze Praha - výkladní skříň budování socialismu. Pardon dnes kapitalismu v Evropské unii...

 

Pád lávky u Trojského zámku

 A v jakém stavu jsou mosty, na které prý nejsou peníze, byť byla odcházející vláda excelentní a dělala zázraky v HDP jak tvrdil v přezdívce občanů "Dluhoslav Sobotka" se dá snadno zjistit pouhým pohledem.

Zrezivělé konstrukce - hrůza
A tak nepřekvapuje, že zatímco práce, které by sice nevynášely Českou republiku do HDP evropských nebes se nedělaly, prapodivné výtvory za prapodivné dotace z Bruselu se stále množí a tak si uděláme křižovatku na křižovatce, protože  i ta cyklostezka má své náklady, své dotace,  a ty se přece musí vyčerpat stůj co stůj. Že je to zhovadilost a semafory platí pro každého už od doby vzniku? No a co? Uděláme na křižovatce další semaforovou křižovatku a vítězství socialismu a prosperity máme v kapse. Pardon. Kapitalismu v EU.

A bude hůř, rudá záře nad Bruselem nám opět ukazuje světlé zítřky a prý si za to můžeme sami, se stále více ozývá od zoufalců proevropských.

Křižovatka cyklostezky na křižovatce "ať to stojí, co to stoji"... foto Petr Pokorný

 

Stále hlasitěji také zní, že kdo kritizuje Spojené státy evropské je rozvraceč republiky a nepřítel státu. Opět na nás dýchl duch budovatelů komunismu, byť ti, co vyhlašují, že zoufale bojují s duchem komunismu a komunisty vylučují, dělají vše, aby nastoupili na jejich místo. Budování socialismu si rozvrátit nedáme, halasně vyhrožují Evropské hodnoty a Lidové milice pronásledují facebookové diskutéry, kteří zářnou budoucnost zesměšňují  a chtějí normální svět.

Mimochodem, k čemu je nám deset křižovatek na křižovatce, když stejně se rozsvítí v jedné chvíli, zatímco nám důležité stavby padají na hlavu, protože opravy jsou nákladné a dotace EU na to nemůžeme použít?

 

Zrušme tu komedii dotace a bude líp. Skutečně, nikoliv v HDP na papíře!

 

 

 

 
 
Přidat komentář

Lidé v této konverzaci

  • Zrušit všechny dotace, je to zlodějina od A po Z. Nechat co nejvíc peněz obcím, ty vědí nejlíp co s tím udělat. Dotace často chodí velkým podnikům, nebo Burešovi na čapí hnízdo.

    http://www.epshark.cz/clanek/115/evropske-dotace-zlodejina-od-a-do-z

  • Návštěvník - lubajs

    Počkejte za pár let až začnou stárnout stavby postavené za posledních 15 let. Za komunistů se stavěly stavby předimenzované klidně i o stovky i tisíce procent. Např u mostů bylo zvykem, že se projektovaly na nosnost i stokrát větší než se počítalo při běžném provozu. Dnes je vše stavěno tzv. "na doraz" bez rezerv nosnosti a výdrže, protože dnes jde o maximalizaci zisku a stavby jsou k vůli tomu vyloženě ojebávány doslova ve všem. Se podívejte na mosty ostravské dálnice, které po pár letech provozu se bortí a vykazují stupeň pokročilé koroze, jako by se jednalo o mnoho desítek let staré a neudržované mosty. Bydlím v údolí a když si představím, že někde poblíž by chtěli postavit dnešní stavitelé přehradu, jímá mně hrůza.

  • Návštěvník - Ten, co to cáluje

    Tak to vážně nemá chybu. Křižovatka na křižovatce. Cha cha cha:o:p

  • Návštěvník - *

    Kdy odstoupí Babišova primátorka Krnda! je to její vina!

  • Návštěvník - novota

    Hlavně by se měl starat cikán od socanů z vyškova sudruh dolínek....:p:p