Lidé na ministerstvu dopravy musí dostávat vysoké odměny. Za tak originální a neotřelé nápady a jejich realizaci za peníze daňových poplatníků, si je prostě zaslouží, ironicky poznamenal. Myslím, že musíme být asi národem hlupáků, když jsme doteď nedokázali ocenit tak originální a skvělou práci našich odborníků. Zkrátka to je úděl českých géniů být za života nepochopeni a nedoceněni. Kéž budoucnost ukáže jejich velikost!

A kdože byl u zrodu rozhodnutí, že tunel nebude?

Ochránci přírody proti dostavbě vystupují již několik let. Domnívají se, že státní orgány při povolování dálnice porušily zákony. Chtějí proto prosadit, aby například přes České středohoří vedl tunel dlouhý 3,5 kilometru. To však odmítl
ministr dopravy Milan Šimonovský a jeho německý spolkový protějšek Manfred Stolpe, když v polovině dubna prohlásili, že napojení D8 na německou A17 bude dokončeno v roce 2005, průchod D8 přes České středohoří pak o rok později.

A kdože byl a odkudže byl onen ministr Šimonovský?

Milan Šimonovský  je český politik KDU-ČSL, počátkem 21. století senátor za obvod Brno-město, ministr dopravy a v letech 2006-2009 poslanec Poslanecké sněmovny.

Ten Jára Cimrman by se asi musel umlátit smíchy, pane Zdechovský...

Tomáš Zdechovský

Jezdící dálnici D8 by nevymyslel ani Jára Cimrman