Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
Vážený předsedo, vážení poslanci
se stále větší hrůzou sleduji, že jsme usilovali o svobodu školství od roku 1969 naprosto zbytečně.
Vážně si myslíte, že naše každoroční demonstrace na dny Palacha a protesty proti okupaci, které se všeobecně nesly za vyškrtnutí ústavní vlády jedné strany (KSČ) a depolitizaci školství, byly v duchu vyhodit politiku dveřmi, aby se navrátila oknem a úsilí se obrátilo vniveč?
Celá léta jsme demonstrovali, aby naše děti (dnes už i vnoučata) chodily do škol zvyšovat si pouze svoji kvalifikaci, a žádali jsme, aby komunistická strana všechny ideologické instituce jako SSM vyvedla mimo školní škamna a školství bylo oproštěno od ideologie. Vždy, stejně jako pozdější prezident Václav Havel, jsme chtěli ve společnosti pluralitu a mnoho názorové diskuze. A stejně tak i ve školství, kde jedině otevřené diskuze mohly pozvednout celý národ.
|
Neskutečná manipulace jako za totality, pouze obrácená dezinformační, se dnes vrátila! Rektor Univerzity Palackého v Olomouci Jaroslav Miller oslovil ostatní vysoké školy s návrhem společného projektu, jehož cílem je šíření objektivních informací jediné pravdy o Evropské unii. (Viz úvodní foto) Zatím se mu přihlásila dvacítka rektorů, další prý ještě přibydou. Vysoké školy chtějí jezdit přímo za lidmi a EU jim vysvětlovat. Zakládají taky projekt EUforka, který bude o unii šířit informace i na sociálních sítích. Vážně opět existuje, byť zatím skrytě, jedna státostrana? |
V zájmu demokracie, svobody slova a plurality, jste snad opět povinni novodobý svaz socialistické mládeže buď vykázat ze škol, nebo zvát k besedám i ty, kteří chtějí jiné uspořádání Evropy: nenásilné, volné, například bez Lisabonské smlouvy!
Není možné ohánět se Václavem Havlem a přitom nedodržovat základní myšlenku o pluralitě a svobodě slova, která je základem školství a vědění. Nebo se vracíme do totality s odkazem na Jana Jessenia, který v červnu 1600 provedl první pitvu na těle oběšence v českých zemích, ale později byl lynčován? Vědí studenti, že 16. října 1617 byl zvolen rektorem Karolína a v 21. června 1621 mu na Staroměstském náměstí kat Jan Mydlář nejprve vyříznul jazyk a poté ho sťal? Jeho tělo bylo po exekuci odvezeno k Horské bráně (dnes Hybernská ulice směrem ke Kutné Hoře), zde byl rozčtvrcen a vpleten do kola. Jeho hlava s kusem jazyka byla spolu s hlavami dalších jedenácti českých pánů vystavena pro výstrahu na tribuně Staroměstské věže po dobu deseti let. Za názor, kterému se říkalo zrada.
| Vážení poslanci, vrací se na naše školství doba temna, doba nenávisti, doba patolízalství, doba totality, doba jedné pravdy, která bude dokonce opět zakotvena v Ústavě? Mají dnes, v době údajné svobody slova vyučovat na vysokých školách rektoři z doby temna a nenávisti? |
Pan rektor a další extremisté nechápou, co znamená (nejen) vysoké školství, co znamená slovo rektor. Divné je, že nejen on nepochopil, a dokonce se ptám, jak může Jeho Magnificence Jaroslav Miller učit naše děti s uzavřenou dogmatickou výukou, přestože vysoké učení je o hledání sebe sama, o hledání pravdy a budoucnosti? Jak je možné vážení poslanci, že poslankyně Valachová vpustila do škol ortodoxní výuku jediné pravdy?
Kde bere rektor drzost urážet lidi, kteří kritizovali šaškárnu s panem Bradym, až nakonec děda jásal, že si veze kufřík plný metálů, když ho prezident Zeman nevyznamenal? To zneužití dědy bylo deprimující!
Vážně takovéto divné osoby mají vyučovat naše děti a naše vnoučata? Vážně se usídlil extremismus na vysokém učení, aniž by ministerstvo školství provádělo kontroly o pluralitě názorů a svobodě slova? Co dělá Akreditační komise ministerstva školství, že dovolí šikanu jiného názoru, než je ten vyhlášený ústředním výborem Evropské unie?
Jakou akademickou svobodu má student s odlišným názorem, když je dehonestován lidmi, jako je Karel Strachota, Jakub Janda, rektor Miller pohybující se na akademické či školní půdě?
Ondřej Kundra se v roce 2015 se podílel na koncepci projektu Jeden svět na školách neziskovky Člověk v tísni (tehdy ještě financovanou nadací OSF George Sorose). Koncepci sestavil Karel Strachota a na přípravě sady se podíleli dále Ludmila Součková z Jednoho světa na školách a renomovaní novináři a odborníci – Ondřej Soukup, Josef Pazderka, Ondřej Kundra, Jan Urban nebo Jaroslav Valůch. Všechny výukové aktivity důkladně otestovali ve třídách sami pedagogové a připojili k nim své postřehy a doporučení. Ačkoliv jak Strachota, Kundra (BISkou odhalený lhář) a další veřejně prohlašují, že na mnohá obvinění důkazy nemají a pouze se domnívají, školáky manipulují do jediné pravdy, která je vykládána na základě nepotvrzených důkazů a manipulací.
Žádám o prověrku aktivit „Člověk v tísni“ na školách
Žádám o prověření prapodivných extremistických akcí: „Na pravdě záleží“, a „Jeden svět na školách“.
Myslím, že už vana přetekla a je třeba udělat tvrdý řez: buď svoboda vysokých škol, zachování akademických svobod s pluralitou názorů, nebo to nazvěme propagandou a la Goebbels z doby totalitní. Akademické svobody jsou přece definovány v dokumentu Magna Charta Universitatum podepsaného rektory evropských univerzit v září 1988 v Boloni. Zahrnují zejména svobodu bádání, učení, otevřenost kritickým názorům a stanoviskům a jsou založeny na principu samosprávy akademické obce studentů a učitelů. A v roce 1989 přijatých jako základ svobody slova na Václavském náměstí!
Vážení poslanci, je čas veřejnosti sdělit, jak skutečně výuka na školách funguje a kdo se stal ideologickou tváří jediné pravdy, proti které naše generace celý život bojovala!
Petr Pokorný 5.4. 2019
Zde popis výuky, který se má rozšířit o další "vědecké" poznatky rektora

Člověk v tísni šíří bruselskou propagandu na našich školách - studentské volby 2017



