Napříč světem letí výsměch na úžasná americká letadla proti ruským s komentářem, který nepříliš chválí americké jaderné bombardéry za úžasnou cenu, kterou vyjednala jakási úřednice od bankovní přepážky Černochová, z leknutí ministryně. Prosím čtěte:
„A najednou Tu-160 zapnul forsáž“: propadák F-35 japonského letectva...
Nebývalý zájem čtenářů v Říši středu vzbudila zpráva zveřejněná čínským portálem Sina o tom, jak strategický bombardér Tu-160 uletěl japonským stíhačkám F-35, které se ho snažily dostihnout.
Podle publikace, Tu-160 prováděl plánovaný cvičný let nad Japonským mořem. Jako doprovod k němu byly vyslány japonské víceúčelové stíhačky „páté generace“ F-35 Lightning II.
Začali ruský bombardér pronásledovat, když tu najednou posádka Tu-160 nastavila maximální úhel sklonu křídel a zapnula přídavné spalování.
„Piloti F-35 ani neměli čas na tento manévr zareagovat. A ačkoli radary Tu-160 ještě dokázaly detekovat, letadlo jim prostě zmizelo
z dohledu.“
Technický popis 3. listopadu 2019 provedl Tu-160 plánovaný let nad Japonským mořem. Dva japonské stíhačky F-35A byly vektorovány jako doprovod k ruskému bombardéru. Náhle bombardér Tu-160 máchl křídly a zapnul přídavné spalování, aby se odpoutal od jeho doprovodu. F-35A se snažily ruské letouny dohnat, ale neuspěly. Obrovský Tu-160 byl stále viditelný na radarových obrazovkách japonských pilotů, ale rychle opustil zorný úhel. Strategický bombardér o hmotnosti 110 tun se tak nečekaně – ale snadno – zbavil dvou 13tunových pronásledovatelů. Incident potvrzuje jeden z charakteristických rysů nadzvukových strategických bombardérů. Vysoká rychlost letu je jedním z hlavních prostředků k překonání protivzdušné obrany. Umožňuje vám rychle dosáhnout linie odpálení rakety nebo prorazit zóny protivzdušné obrany nebo uniknout ze stíhaček. Výsledek incidentu ovlivnily i technické vlastnosti obou letounů. Ruský Tu-160 má nejvyšší rychlost 2200 km/h. Americký přídavný spalovač F-35 zrychluje pouze na 1930 km/h a tuto rychlost může podporovat po velmi omezenou dobu. Každý F-35, který používá přídavné spalování déle než minutu, bude mít vážné problémy. Teplo z výfuku přídavného spalování způsobuje, že F-35 zažívá bublání a puchýře materiálu absorbujícího radar a vodorovných ocasních ploch a výložníku. Citlivé senzory uložené v kůži zadních ocasních ploch jsou také náchylné k poškození. Tu-160 žádné takové problémy nemá. |
Před několika dny probleskla zpráva z Pentagonu, že pouze 35% bombardérů F-35 v americké výzbroji je schopno vzlétnout, a 2/3 mají závažné problémy jako nyní Boeing,. Takže je trisní, že Černochová podepsala bianco šek na jakási monstra, dodaná za deset let, zatímco nám sebrala peníze už nyní, a policie narozdíl od vyšetřování Parkanové nekoná.
Jak dlouho se to ještě bude bez justičního vyšetřování tolerovat?