Mezi Petrohradem a Moskvou po dálnici M-11 Něva (mýtná silnice Moskva - St. ") začaly jezdit zkušebně bezpilotní nákladní vozy. Rusko se soustředí hlavně jak pomoci pracujícím - řidičům, protože hromadná, především příměstská a meziměstká doprava v Rusku je nejlepší na světě.
Paradoxně problémem nebyly technické možnosti, ale počáteční vyšší, tudíž nekonkurenční náklady a povětrnostní podmínky
Rusko má kapacity technické, problém překvapivě nastal jinde
„Sám jsem málem havaroval pomocí automatického pilota: v určitém okamžiku značení na silnici skončilo, autopilot se vypnul, auto se zastavilo. M-11 „Něva“ je nejmodernější ruská dálnice a k naší nejhlubší lítosti ani ona není připravena na současné technologie, protože například značení může být zasypáno sněhem, vše může být pokryto blátem, pokud systémy – lidary a kamery – budou také zaneseny nečistotami a nebudou schopny adekvátně fungovat. Klima, infrastruktura, technologie a právní režim jsou proti tomu, aby se drony staly součástí naší každodenní reality. Toto má být vyřešeno do konce roku 2023.
26. ledna 2023 Ministerstvo dopravy Ruské federace souhlasilo s přidělením dotací na přepravu zboží bezpilotními prostředky . Ministerstvo očekává, že tarif 10 % pod průměrem trhu bude pro přepravce atraktivní a povzbudí je k používání „vysoce automatizovaných vozidel“. Jak píše Kommersant s odkazem na příslušný návrh vládního nařízení, v roce 2023 budou z federálního rozpočtu přiděleny finanční prostředky na dotace na kompenzaci ušlých příjmů provozovatele bezpilotní nákladní dopravy.
Zvýšené náklady na přepravu zboží pomocí „vysoce automatizovaných vozidel a přítomnost testovacího řidiče v kabině neumožňují stanovit konkurenční tarif“ pro tuto přepravu a dosažení ziskovosti, uvádí se k návrhu dotačních pravidel. Provozovatelem bezpilotní nákladní dopravy po M-11 je KamAZ Innovation Center LLC , výše dotace, která mu bude v roce 2023 přidělena, bude 41,3 milionů rublů . Ve skutečnosti jsou tyto peníze alokovány operátorovi, aby mohl stanovit rozumné sazby pro firmy, které posílají zboží bezpilotními kamiony – bez dotace by taková přeprava byla dražší než obvykle.
Připomeňme, že ruský robotický komplex „Marker“ vznikl jako součást projektu Advanced Research Foundation. Je to třítunová platforma, která může být vybavena různými zařízeními. Systém disponuje nejpokročilejšími schopnostmi autonomního řízení v Rusku se schopností rozpoznávat objekty na základě technologií umělé inteligence. Autonomii Markeru zajišťuje modulární systém multispektrálního vidění, jehož zpracování dat je prováděno algoritmy neuronové sítě.
Další zkušební provoz uvnitř závodu 27. prosince 2022 oznámil Magnitogorský metalurgický závod (MMK) použití bezpilotního nákladního automobilu KamAZ pro přepravu žáruvzdorných materiálů ze skladů oddělení přípravy výroby na stavbu koksárenské baterie č. 12. V průmyslovém areálu MMK se používá model KamAZ-43118 , který využívá senzory, kamery a radary pro prostorovou orientaci, stejně jako data navigačního systému a instrukce vložené do programu. Dron je vybaven systémem omezování rychlosti a adaptivním tempomatem, dokáže číst informace z dopravních značek a projíždět křižovatkami, aniž by rušil ostatní účastníky silničního provozu, a na železničních přejezdech auto rozpozná semafor se zákazem a zastaví, aby nechal projet vlak. Nosnost auta je 10 tun. Má pohon všech kol. Jeho pohyby sleduje operátor na velínu, který může zasahovat do řízení stroje, přebírat jej nebo naopak předávat robotovi . Jeden operátor může ovládat několik vozidel. Na kabině je instalována anténa, která zajišťuje neustálou komunikaci s dispečerem a koordinaci pohybu s ostatními vozidly. Podle Dinase Talipova, hlavního specialisty Služby inovativních vozidel Vědeckotechnického centra KamAZ PJSC, je testovaný "dron" předělaný sériový model, na kterém je nainstalováno potřebné vybavení, aby vůz mohl fungovat v normálním i offline režimu. . Stroj lze provozovat v kteroukoli denní dobu a za jakýchkoli povětrnostních podmínek. Například v případě ledu poskytuje program speciální algoritmus akcí. |
Doplnění: nepsala naše neprolhaná masmédia a mainstream, že to šíleně zaostalé Rusko krade staré ledničky na Ukrajině, aby sehnalo pár čipů, protože je pod sankcemi? Neměl by nám, prostým lidem, někdo tyto rozpory vysvětlit? Jasně, je to zkušební provoz přímo v plném zatížení, ale kde toto funguje u nás, vyspělé České republice a kde se vlaky pohybují 250 - 300 km hod? Je to tak utajené, že to ani naše skvělá vláda neví?
Související
Rosreestr spustí neuronovou síť „Eva“, která má pomoci registrátorovi: ale v Rusku!
Velké ruské banky vytvořily prvního blockchainového operátora v Rusku